Ana Sayfa İç Gündem Ülke Gündemi Dünya Gündemi Kütüphane Etkinlik Kültür -Sanat- Bilim Haber - Analiz Caferider
D vitamini takviyesi gerekli mi?
Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
12-10-2013 11:12 - 275 Okunma

 Lancet tıp dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, sağlıklı yetişkinlerin D vitamini takviyesi alması gerekmiyor.

Araştırma, sağlıklı kişilerin takviye D vitamini almalarının kemik erimesine karşı kendilerine herhangi bir fayda sağlamadığını öne sürüyor.

Ancak bazı uzmanlar, kemik erimesinde birçok faktörün etkili olabileceğini ve insanların takviye almayı durdurmaması gerektiğini savunuyorlar.

İngiliz hükümeti de çocukların ve 65 yaş üzerinde olanların günlük D vitamini takviyesi almasını öneriyor.
Son bulgular olumsuz

Lancet'ta yayımlanan makale için Auckland Üniversitesi araştırmacıları 4 binden fazla sağlıklı kişinin katıldığı 23 çalışmayı analiz etti.

Yeni Zelandalı araştırma ekibi, Temmuz 2012'ye kadar sağlıklı erişkinlerde kemik mineral yoğunluğu üzerine D vitamini desteğinin etkilerini inceleyen çalışmaların meta-analizini yaptı.

Araştırma çerçevesinde, katılımcılar, ortalama iki yıl süreyle takviye D vitaminleri aldı.

Kemik mineral yoğunluğu, kemik gücünün bir ölçüsü olarak kabul ediliyor. Bu, vücudun farklı kesimlerindeki kemik mineral miktarının ölçümüne kullanılıyor.

Genellikle, bir kırık riskinin artmasına yol açabilen osteoporoz, yani kemik erimesi riski için de bir gösterge olarak görülüyor.

Deneyler İngiltere, ABD, Avustralya, Hollanda, Finlandiya ve Norveç dahil olmak üzere farklı ülkelerde gerçekleştirildi.

Takviye D vitamini alan sağlıklı kişilerin, bundan herhangi bir fayda sağlamadıkları tespit edildi.

Ancak, kalça eklemi yakınındaki femur boynu kemik yoğunluğunda küçük ama istatistiksel olarak anlamlı bir artış bulundu.

Araştırmacılara göre, bu artışın klinik olarak anlamlı olması pek mümkün değil.
Bakanlık tavsiye ediyor

İngiltere Sağlık Bakanlığı şu anda farklı yaş gruplarına farklı miktarlarda günlük D vitamini takviyesi öneriyor.

İnsanlar D vitaminini en çok güneş ışığından alıyorlar.

Ama D vitamini aynı zamanda yağlı balık, yumurta ve kahvaltılık tahıllar gibi bazı besinlerde de bulunuyor.

Ancak çok fazla D vitamini almanın da zararlı olabileceği, bunun bu kalsiyum birikmesine yol açabileceği ve dolayısıyla böbreklere zarar verebileceği belirtiliyor.

Uzmanlar bir günde en fazla 25 mikrogram yani 0.025mg D vitamini alınmasını tavsiye ediyor.

İngiliz yetkililer araştırmanın ardından ne kadar D vitamini alınması gerektiği yönündeki tavsiyelerini gözden geçiriyorlar.

Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
12-10-2013 11:12 - 275 Okunma
Caferider Web TV
Video Galeri
Foto Galeri
Yazarlar Tümü
Mehdi AKSU
EMEK VE HİZMETE KADİR ŞİNAS OLMAK!
İbrahim ŞEREN
RAMAZAN ÖZLE BULUŞMA AYIDIR
Av. Sinan Kılıç
İnnaLillahi ve İnnaİleyhiraciun
Şirali Bayat
GADİR-İ HUM OLAYININ TANITIMI VE ARAŞTIRMASI KİTABI
Kasım Alcan
Hiç olmazsa dünyanızda özgür kişiler olun
Celal Özer
Aşık ve Dünya Sevgisi
Abdullah Turan
İmam Mehdi'nin Dünyaya Geldiğini İtiraf Eden Ehl-i Sünnet Âlimleri
Seyyid Ahmedi Safi
Tüm Müslümanları ilgilendiren önemli sorun
Musa Ayaztekin
Muta Nikahı Nedir, Ne Değildir?
Çayan Uludağ
Mekteb-i Kerbela
Namık Kemal Zeybek
Osmanlı'da Alevi Katliamı
Hüseyin Çaça
Kerbela Hadisesi-1-
19-11-2017 | Ana Sayfa | Ana Sayfam Yap | Sitenize Ekleyin | Künye | Foto Galeri | Video Galeri | Yazarlar | İletişim | RSS
CaferiDer ® 2012  
Sitede bulunun içerikler ve analizler kaynak gösterilerek alıntılanabilir Tasarım & Yazılım : Network Yazılım