Ana Sayfa İç Gündem Ülke Gündemi Dünya Gündemi Kütüphane Etkinlik Kültür -Sanat- Bilim Haber - Analiz Caferider
Zararlı besinlere karşı koymanın yolu koşmak
Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
31-01-2014 09:30 - 270 Okunma

 Aberdeen Üniversitesi'nce yapılan bir araştırmaya göre, koşmak, pizza, hamburger ve doughnut gibi sağlıksız besinlerden yeme isteğini azaltıyor.

Beslenme uzmanları beyin görüntüleme çalışmasıyla, egzersizle iştah arasındaki yeni ilişkiyi ortaya çıkardı.

Araştırmaya katılan ve bir saat hızlı tempoyla koşmuş olan kişilerin, daha sonra meyva ve sebze gibi, daha sağlıklı besinlere yöneldiği görüldü. Bu çalışmanın sonuçlarının obeziteyle mücadelede, egzersizin ne gibi yararlar sağlayabileceği konusunda yol göstermesi umuluyor.

Aberdeen Üniversitesi'ne bağlı Rowett Beslenme ve Sağlık Enstitüsü'nden Dr. Daniel Crabtree, "Araştırmamızın ana amacı, sıkı bir egzersizden sonra beynin yüksek ve düşük kalorili besinlere gösterdiği tepkiyi incelemekti. Beyindeki insula adlı bölgeye odaklandık. Burası, temel lezzet korteksi olarak bilinir. Bu bölgedeki faaliyet, yemek beklentisiyle ve hoşumuza giden yiyecekleri tüketirken artıyor." dedi.

Araştırma kapsamında sağlıklı 15 erkekten, bir saat koşmaları istendi. Ardından bu erkekler beyin taramasından geçirildi ve bu sırada deneklere çeşitli besinlerin fotoğrafları gösterildi.

Bir diğer deneyde ise, aynı kişilerin bir saat dinlenmeleri, ardından da aynı resimlere bakmaları istendi.

Dr. Crabtree, "Bulgularımız, yapılan egzersizden sonra, pizza, hamburger ve doughnut gibi besinlerin resimlerine bakıldığında beynin insula bölgesinde faaliyetin azaldığını ortaya koydu. Elma, çilek, havuç ve üzüm gibi daha düşük kalorili besinlerin fotoğraflarına bakıldığındaysa bu bölgedeki faaliyet artıyor." diyor.

Araştırmaya katılanlardan ayrıca açlık düzeylerini derecelendirmeleri istendi ve iştahı tetikleyen ve bastıran iki hormonun incelenmesi için kan tahlilleri yapıldı. Koştuktan sonra kişinin açlık duygusunun azaldığı gözlendi. Ayrıca iştah hormonu tahlilleri, iştah duygusunu bastıran hormon faaliyetinin arttığını, iştahı artıran hormon faaliyetinin ise azaldığını ortaya koydu.

Dr. Crabtree, bu bulguların, egzersiz yaptıktan sonra vücutta susuzluk duygusunun artması ve dolayısıyla su oranı yüksek ve düşük kalorili besinlere yönelimin çoğalmasıyla ilişkili olabileceğini kaydediyor.

Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
31-01-2014 09:30 - 270 Okunma
Caferider Web TV
Video Galeri
Foto Galeri
Yazarlar Tümü
Mehdi AKSU
EMEK VE HİZMETE KADİR ŞİNAS OLMAK!
İbrahim ŞEREN
RAMAZAN ÖZLE BULUŞMA AYIDIR
Av. Sinan Kılıç
İnnaLillahi ve İnnaİleyhiraciun
Şirali Bayat
GADİR-İ HUM OLAYININ TANITIMI VE ARAŞTIRMASI KİTABI
Kasım Alcan
Hiç olmazsa dünyanızda özgür kişiler olun
Celal Özer
Aşık ve Dünya Sevgisi
Abdullah Turan
İmam Mehdi'nin Dünyaya Geldiğini İtiraf Eden Ehl-i Sünnet Âlimleri
Seyyid Ahmedi Safi
Tüm Müslümanları ilgilendiren önemli sorun
Musa Ayaztekin
Muta Nikahı Nedir, Ne Değildir?
Çayan Uludağ
Mekteb-i Kerbela
Namık Kemal Zeybek
Osmanlı'da Alevi Katliamı
Hüseyin Çaça
Kerbela Hadisesi-1-
23-11-2017 | Ana Sayfa | Ana Sayfam Yap | Sitenize Ekleyin | Künye | Foto Galeri | Video Galeri | Yazarlar | İletişim | RSS
CaferiDer ® 2012  
Sitede bulunun içerikler ve analizler kaynak gösterilerek alıntılanabilir Tasarım & Yazılım : Network Yazılım